BA kopā ar sadarbības partneriem izstrādājusi mācību metodisko materiālu par finanšu pratību
2012.gadā Banku augstskola sadarbībā ar Āgenskalna Valsts ģimnāziju un partnerorganizācijām Vācijā, Beļģijā un Austrijā uzsāka mūžizglītības projekta „Finanšu pratība” īstenošanu. Projekta rezultātā ir izstrādāts mācību metodiskais materiāls vidusskolu ekonomikas skolotājiem, kurš no nākamā gada janvāra tiks aprobēts vairākās Latvijas vidusskolās.
Projekta grupa izmantoja Rietumvalsts partneru pieredzi šāda veida materiālu izstrādē, kā arī aktuālās izmaiņas Latvijas likumdošanā, piemēram, pāreja uz Euro, nodokļu izmaiņas un daudzas citas. Materiāls ikdienā palīdzēs ekonomikas skolotājiem vidusskolās mācīt skolēniem finanšu pratības jautājumus, tādējādi paaugstinot kopējo sabiedrības izpratni par finanšu lēmumiem, banku pakalpojumiem, kreditēšanu, sociālo apdrošināšanu u.c. jautājumiem.
„Finanšu pratības jautājumi ir ļoti svarīgi ne tikai skolēniem, bet visai sabiedrībai kopumā. Šobrīd finanšu izglītība skolās tiek mācīta nepilnīgi, un ir skaidrs, ka problēmu nevar atrisināt kāda atsevišķa skola, augstskola vai daži cilvēki. Tas ir komandas darbs. Banku augstskola piedāvā biznesa un finanšu izglītību, nodrošinot kvalitatīvas studijas ciešā sadarbībā ar finanšu un biznesa pasauli, tāpēc uzskatām par savu pienākumu iesaistīties aktivitātēs, kas ir noderīgas skolām, skolēniem, pedagogiem. Esmu pārliecināts, ka projekta rezultāti būs skolām noderīgi un pieprasīti!” tiekoties ar projekta īstenotājiem, uzsvēra Banku augstskolas rektors Andris Sarnovičs.
Āgenskalna Valsts ģimnāzijas direktore Ināra Gaile saka paldies Banku augstskolai un ir gandarīta par augstskolas un ģimnāzijas kopīgi īstenoto projektu. „Savā ilgajā pedagoģiskā darba praksē nereti esmu dzirdējusi augstskolu izteikto kritiku, ka skola jaunieti nepietiekami sagatavo studijām. Netrūkst arī jauniešu, kuri apgalvo, ka augstskolu pirmajos kursos viņiem ir garlaicīgi, jo daudz kas no mācītā jau apgūts vidusskolā. Tāpēc augstu novērtēju Banku augstskolas pieeju – interesēties, kas notiek skolās, domāt par atbalstu un palīdzību pedagogiem dažādu tēmu padziļinātā apguvē un jauniešu izglītošanā par visai sabiedrībai svarīgiem jautājumiem,” saka I.Gaile.
Kā uzver Banku augstskolas studiju prorektore, asociētā profesore Līga Peiseniece un projekta vadītāja, Banku augstskolas Finanšu katedras asociētā profesore Inese Mavļutova, projekta laikā izveidotais mācību metodiskais materiāls būs labs palīgs skolotājiem, ieskatoties īsi apkopotā teorijā par mācību materiālā iekļautajiem jautājumiem un ļaujot izmantot ekspertu sagatavotus uzdevumus mācību stundām un mājas darbiem skolēniem. Materiāla mērķis ir veicināt individuālu pieeju katram skolēnam, katram pedagogam, jo tikai ar praktisku piemēru, praktisku uzdevumu palīdzību ir iespējams sasaistīt teoriju ar praksi, veicinot izpratni – kā šis process skar mani personīgi, kā mainīsies mana dzīve, ja es pieņemšu vienu vai otru lēmumu.
To apstiprina arī projektā iesaistītā Āgenskalna Valsts ģimnāzijas ekonomikas skolotāja Nora Heinrihsone. „Skolēniem ir ļoti svarīgi saprast – kā teorētiskais jautājums attieksies uz mani reālajā dzīvē. Tad arī rodas izpratne, ka valsts ekonomiku taču veidojam katrs pats, sākot ar to, vai veikalā paņemam čeku, kā iztērējam savu kabatas naudu,” saka Nora, kura pati ir Banku augstskolas absolvente. Viņa uzsver, ka metodiskajā materiālā pedagogs arī uzzinās, kur vēl meklēt informāciju par konkrēto tēmu – kādas filmiņas noskatīties, kādu mājaslapu apmeklēt. Jo bieži vien informācijas nevis nav, bet mēs neprotam to atrast.
Jau, sākot ar šā mācību gada otro semestri, sāksies mācību metodiskā materiāla aprobēšana vairākās Latvijas vidusskolās, piemēram, Rīgas Valsts 2.ģimnāzijā, Juglas ģimnāzijā, Āgenskalna Valsts ģimnāzijā un citās. No 2014.gada 1.septembra mācību materiāls būs pieejams visiem pedagogiem.
Inta Stīpniece,
Banku augstskola
Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja
67709290, 26331378,
www.ba.lv